Freitag, November 25, 2016

Drugstore Beautybox – collaboration with Georgias Beauty Box


I haven’t had a great opportunity for a little collaboration with other bloggers -  till now. For a long time I am supporting Georgias Blog called Georgias Beauty Box and I love reading all of her blogposts. She is an amazing blogger from the UK. Likewise she is a faithful reader here on my blog, which I appreciate so much. Because both of us are living in different countries, we are writing obviously about different brand, products and subjects. The UK and Germany are offering so many different brands, which do not exist in the respective country. So I thought this is a great basic for a collaboration. The idea was to create a little Beautybox with some drugstore make-up products for an amount of 15£. Within a week we received the package and trust me both of us were so excited.
 If you want to know which products were included in my Beautybox, you can check out her blogpost. Honestly I had so much fun buying those products for her. Here are those products Georgia sent to me:


I love sleek! My Sleek contour kit is one of my all-time favourites. This highlighter was the first item I unwrapped and I was literally so happy holding this in my hand. The soufflé highlighter is a part of the new collection from sleek and it’s the perfect pink/coral colour, isn’t it? Even though I’m not the biggest fan of wearing a lot of highlighter I will definitely ad this one to my favourite list. It leaves a brilliant glow to your cheekbones instead of a lot of glitter – lucky me!


This is the only item I already know I will receive within this beautybox.  The lasting profection concealer is hyped by so many beauty bloggers and obviously on so many youtube channels. It’s basically a staple in most make-up collections. It has really high coverage for both day and night looks. Unfortunately this colour is a little bit too dark for my currently skin tone, but summer is definitely waiting.


I was astonished about this colour as I unwrapped this item. Ordinarily I am using either a dark red or brown tones in winter. This red tone has a slightly orange undertone - a colour which is definitely new in my make-up collection. Finally something different! The texture reminds me of the NYX buttercrems (as also mention in her letter) – creamy, matt and enjoyable to wear.


I haven’t tried creamy colours to contour my face yet, but I can definitely say that this concealer stick is so easy to aply. To contour my face I only aply this product under my cheekbones and on my forehead and blend it with a beauty blender or any other blender sponge. The colour Medium 2 is a lovely cold subtle colour perfect for autumn and winter.


Draw the line lip Crayon
Again, I was so happy to receive this product, because I haven’t heard about this brand before and I love trying new brands and products. Georgia wrote in her letter that she found this item in a shop called Wilkinsons which offers some lovely products around Christmas time. This lip cream has a light pink undertone, which I love to use on a daily basis.

Again, thank you so much for this collab and all those lovely products!




If you guys like this blogpost and the idea of this collab than please check out Georgiasblogpost and feel free to leave a lovely comment.

Salute, Sarah ♥

________________________________

Kollaborationen mit anderen Bloggern waren bislang noch nicht auf meinem Blog vertreten – bis jetzt! Schon seit längerem lese ich mit großer Begeisterung alle Blogbeiträge von Georgia – eine Beauty-Bloggerin aus Birmingham Großbritannien. Auch sie ist eine treue Leserin hier auf meinem Blog, was ich sehr zu schätzen weiß. Da wir beide aus unterschiedlichen Ländern kommen, schreiben wir auch über verschiedene Produkte, Marken und Themen. Großbritannien und Deutschland bieten relative viele unterschiedliche Marken und Produkte an, die es im jeweiligen anderen Land gar nicht im Handel gibt. Da wir beide große Drogerie Make-up Fans sind, ist uns die Idee in Sinn gekommen uns gegenseitig für einen Betrag von 15£ eine Beautybox mit Make-up Produkten aus der Drogerie zu schicken.  Innerhalb einer Woche hatten wir unsere Päckchen erhalten und uns wie kleine Kinder über Geschenke gefreut.


Welche Produkte ich ihr zugeschickt habe könnt ihr auf ihrem Blogpost lesen. Mir hat es unglaublich viel Spaß gemacht einige meiner Lieblings Produkte rauszusuchen und einzupacken.
Folgende Produkte hat Georgia mir zu geschickt:
Ich liebe Sleek Produkte! Meine Sleek Contour Palette zählt auch zu meinen all time Favoriten. Dieser Highlighter war das erste Produkt, welches ich auspacken durfte und habe mich unglaublich gefreut! Der Souffle Highlighter ist ein Teil der neuen Sleek Kollektion und glitzert in einem perfekten Pink/Koralle. Obwohl ich mich bis jetzt nicht mit Highlightern generell anfreunden konnte, gehört dieser Highlighter jetzt zu meinen Favoriten. Er hinterlässt ein leichtes schimmern auf den Wangenknochen und glitzert, zu meinem Vorteil, nicht zu stark.

Das war das einzige Produkt von dem ich bereits wusste, dass ich es bekomme (da ich es mir quasi gewünscht habe). Dieser Concealer wird in so vielen YouTube Tutorials verwendet und vielen Bloggern gehypt. Für einen Concealer aus dem Drogerie Markt, hat dieser eine sehr hohe Deckkraft und ist perfekt für ein Tages- und Abendmake-up. Leider ist die Farbe für meinen Hautton im Moment noch zu dunkel, aber der Sommer kommt bestimmt bald wieder.

Ich war sehr erstaunt über diese Farbe, als ich die kleine Verpackung öffnete. Normaler Weise trage ich zur Winterzeit eher sehr dunkle Töne bzw. immer einen beerigen Rotton. Dieses Rot hat einen leichten Orange Stich – eine Farbe die so in meiner Kollektion noch nicht vertreten ist. Endlich mal was anderes! Die Textur ähnelt den NYX buttercreams – cremig, matt und sehr angenehm zu tragen.

Bislang habe ich mich nicht getraut mit Creamfarben zu konturieren, doch mit diesem Stick geht es unglaublich leicht. Dazu habe ich den Concealer Stick unter den Wangenknochen und an der Stirn aufgetragen und mit einem Beautyblender verblendet. Der Kühle Ton passt perfekt zu meinem Hautton und besonders für die Herbst-und Winterzeit.

Draw the line lip Crayon
Über dieses Produkt habe ich mich besonders gefreut, da ich von dieser Marke noch nichts gehört habe. In Georgias Brief stand drin, dass Wilkinsons gerade zur Weihnachtszeit viele tolle Produkte dieser Marke im Sortiment hat. Dieser Lip Crayon hat einen Rosa Unterton, welchen ich, neben Brauntönen, für den Alltag am liebsten verwende.

Nochmals vielen Dank an Georgia für die Zusammenarbeit und die tollen Produkte!
Schaut unbedingt auf ihrem Blog vorbei um heraus zu finden, welche Produkte in meiner Beautybox für sie enthalten waren.


Salute, Sarah ♥


SHARE:

Kommentare

  1. Omg this post is amazing! Your photography is INSANE! I'm so thankful for this collaboration :) and I'm glad you liked your products! Xx

    AntwortenLöschen

© WonderlandBlog

This site uses cookies from Google to deliver its services - Click here for information.

Blogger Template Created by pipdig